Nu sitter jag hännä igen!

Oj..va längesen jag bloggade! Måste bli bättre på å uppdatera. Sitter här med en kopp kaffe å lyssnar på hur min son snusar inne i sovrummet. Skönt med lite egentid. Ska kolla till makaronerna som kokar på spisen, har en tendens att glömma av saker jag har på spisen nämligen. Jag skulle nog behöva en sån där spistimer som slår av spisen efter ca 30 min. Attans, tror de blev aningen överkokta. Fast de såg ändå godare ut än makaronerna man fick i skolbespisningen, de var liksom fastklibbade i en enda klump. Har semester just nu å dagarna flyter på i lugn takt. Så här ser mina dagar ut just nu:

ca 8.15-8.30 Jag å Charlie vaknar, gör morgonvälling till honom å havregrynsgröt till mig.
8.30 Tittar på mumintrollen på barnkanalen.
9-9.30 Klär på mig å honom 
ca 9.30 Går ut i lekparken utanför för å leka i sandlådan. Efter lite promenader upp å ner i trappor, pillande på myror, samlande å intensivt studerande av småstenar å blad så brukar C bli trött. Tar en långpromenad, liten pojke somnar fysiskt utmattad.
ca 12.00 Hemma igen, gör lunch till C å stoooor kopp kaffe till mig själv! Sen äter jag lunch medan C tittar på dvd med Mora Träsk. Resten av dagen ägnas åt lekande inomhus å annat pyssel. Ibland blir det lite variation i mönstret, som idag tex när C var lite trött å vi tog promenaden innan lekandet ;) Men det är ändå mysigt å va ledig å bara ta det lugnt =) Ska ta å röja upp i lägenheten innan gubben kommer hem, han ringde nyss! Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback