Även kantareller åker hem till sina föräldrar ibland

Charlie har börjat prata som bara den, babblar oavbrutet hela dagarna, svårt att borsta tänderna för att han ska snacka mitt i ;) Han hittar på små historier om allt han ser, riktigt kul att lyssna på. Alla småkryp vi ser på skogspromenaderna är alltid på väg hem till mamma och pappa tex, de ska "kåka hem" (åka hem). Sist när vi var ute för att spana efter kantareller och jag uppgivet suckade och sa till Charlie att det inte verkade finnas några kantareller så tittade han på mig och sa med ett självklart tonfall: "Kackaleller kåka hem mamma och pappa". (Kantarellerna har åkt hem till mamma och pappa) Såklart! Att jag inte tänkte på det? :) 

Kommentarer
Postat av: Storasyster Skogsrå med kantarellhatten käckt på nacken

Charlie har helt rätt, det är så! Och de åker i sin lilla, lilla kantarellbil gjord av björnmossa med blåbärshjul. Visste du inte det?!

Postat av: Lilasyster Skogsrå

Nä gör de? Det visste jag ju inte! Då ska jag hålla utkik efter kantarellbilar ist ;)

2009-09-30 @ 13:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback