Bio utan barn

Ikväll har jag å gubben tänkt ta en "vuxenkväll" å gå på bio! "Pirates of the Caribbean III" tänkte vi se =) Sist vi var på bio var nog sensommaren 1956 eller nåt sånt..Svärpärona ska vara barnvakt. Farmor är nog Charlie´s största fan näst efter oss förstås. Hon tycker till å med att det är kul att byta bajsblöjor. Brukar fråga hoppfullt hela tiden om Charlie möjligen gjort något i byxan så hon får byta. Förstagångsfarmor är hon också kan tilläggas ;) Det ska bli riktigt kul å gå på bio, det är sån lyx. Men det känns alltid lite konstigt när man ger sig iväg på tu man hand, som om man glömt något liksom. " Åh herregud var är Charlie??" eller "vi har glömt vagnen nånstans med Charlie i!!" är vanligt förekommande tankar som dyker upp i mitt huvud när vi tagit oss lite egentid, ända tills jag kommer ihåg att sist vi såg Charlie så satt han på golvet hemma å lekte med klossar med farmor å farfar..Kom på vad jag tänkte senast när vi var på bio, när filmen just börjat å musiken drog igång: "men j-lar vad högt det är! Tänk om Charlie vaknar!"..
Äh fjöl av! som bröderna i Pistvakt brukar säga.


Kommentarer
Postat av: Linda

haha, kan tänka mig att det lätt blir så, men shit var är han! :) Som i Ensam hemma när de glömmer killen när de ska iväg på semester!

Postat av: Proppis

Ja herregud, tänk om man blir en sån vimsig mamma..Jag som inte ens håller reda på min egen kaffekopp. Går runt i lgh å dricker å ställer den på mysko ställen..:/ Fast än så länge har jag alltid kommit ihåg å hämta på dagis ;)

2007-07-23 @ 22:46:18
URL: http://Charliesmamma.blogg.se
Postat av: Linda

ja, det låter lovande!
Det där med kaffekoppar känner jag igen, fast jag är värre på jobbet tyvärr. haha, kan ställa lite överallt. Men mest samlas typ 3-4 st per dag på mitt skrivbord. Måste skaffa mig nya bättre vanor i höst ;)

2007-07-23 @ 23:06:31
URL: http://netsess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback