Semester!

I fredags var vi minsann lite impulsiva och åkte på minisemester till Tjörn med några kompisar (Maria och Micke)och deras lilla dotter (Moa). Vi hittade ett billigt å bra vandrarhem på internet, packade och  drog. Lassade in sakerna när vi kommit fram och stack till Ica för att inhandla lite picnicmat. Sedan bar det av till närmsta strand, vi hade nämligen tur och lyckades pricka in en av få soliga dagar! Det var så härligt att sitta där på stranden, äta god mat, borra ner fötterna i den lena sanden och bara existera. Tyvärr var det lite för kallt för att bada men det räckte att bara sitta där. Mitt i allt det lugna så inträffade dock en smärre dramatisk händelse. Charlie grävde fascinerat i den fina sanden med sin spade, fingrade på snäckor  och satt alldeles tyst och lekte. Så lugn och tyst att jag vände ryggen till en kort stund för att ta lite kort. När jag sedan vände mig om så fick jag syn på den lugna å tysta lille pojken som var på väg i full fart mot den nytändna engångsgrillen..Att en så liten människa kan förflytta sig så snabbt! Fick tag i honom i god tid, men ändå. Tycker att det är lite konstigt att inte Moder Natur utrustar alla föräldrar med ögon i nacken för det skulle verkligen behövas. Eller så växer de ut med tiden. Min syster verkar iaf ha ögon i nacken och på sidorna också för den delen. Hon har iof två barn. Kanske antalet extra ögon ökar med antalet barn man får? En teori bara. Men det är väl något man lär sig med tiden. Jag lever fortfarande i spädbarnsstadiet, har inte insett än att min lille pojke faktiskt kan förflytta sig, han kryper och i helgen så började han helt plötsligt att gå! Så nu gås det för fullt här hemma, springs en del också för den delen. Fortsätter min redogörelse: Efter picnicen tog vi en kvällspromenad i omgivningarna och kom ner till hamnen på andra sidan ön. Där fanns en mysig liten bar/restaurang. Vi satt där en stund innan vi begav oss tillbaka till vandrarhemmet. Efter att barnen somnat så tänkte jag och Maria att det var läge för lite frågesport. Men då hade redan den ena halvan av den vuxna manliga sällskapet somnat och snarkade ljudligt. Även den andre halvan däckade strax därefter. Så var det med den uppesittarkvällen ;) Vi som orkade hålla oss vakna hade kul iaf, låg vakna en stund å pratade gamla minnen från Karlstad. Konstiga grannar och konstiga karlar man träffat på innan vi träffade våra drömprinsar :) Dagen efter bjöd inte på lika fint väder. Grått och mulet. Vi checkade ut och begav oss i riktining mot Kungälv där medeltidsdagarna var i full gång. På vägen stannande vi till på McDonald´s. Fick en glad överraskning när jag upptäckte att McDonalds´s faktiskt hade riktigt gott kaffe! Hade väntat mig nåt blask från en automat men fick istället en stark och god cappuccino. Efter att ha fyllt på koffeinförråden åkte vi vidare till Kungälv och Bohus fästning. Medeltidsdagarna var kul, massa stånd där fina saker såldes och underhållning i gränderna av fästningen. Vi gick på tornerspel också. Det tyckte Charlie var väldigt skoj, han klappade i händerna hela tiden. Skulle ha lagt in lite bilder, men hade sån otur att batterierna la av i kameran. Glömde ladda den såklart innan vi åkte. Hann iaf ta tre bilder, ska se om jag kan lägga in dem sen. Nu ska jag nog sova, börjar bli trött..Ha det!

Kommentarer
Postat av: Linda

ah, låter härligt med en minisemester! :)
Jag har också varit på Tornerspel i sommar med Heidi och hennes syster och barn. Det var skoj faktiskt!

Postat av: Proppis

Ja det var kul å komma iväg lite! Det är faktiskt underhållande med tornerspel =)

2007-07-26 @ 22:21:40
URL: http://Charliesmamma.blogg.se
Postat av: Systern med många ögon

Ja *harklar mig*. Jag har altså ett par ögon framåt, ett par till utvuxna på öronsnibbarna och trooor att det börjat ploppa fram ett par till baktill på skulderbladen...:-D Det går otroligt fort när de väl har lärt sig att förflytta sig ja. från stapplande till supersnabbt maraton på bara ett par veckor, typ. Och världen verkar plötsligt full av potentiella FAROR tycker man som småbarnsförsälder. Tro mig, du vänjer dig, syrran! :-)

2007-08-02 @ 13:30:01
URL: http://luskofta.blogg.se
Postat av: Linda

Hej! Tack för senast! Saknar din blogguppdatering darling :) Längtar även till september. Det ska bli sååå kul med en riktig tjejträff! *hopp hopp*

2007-08-10 @ 09:57:41
URL: http://netsess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback