Kvällsspekulationer vid busshållplatsen

Ibland när jag har sådär lagom tråkigt (vid busshållplatsen i väntan på bussen hem efter jobbet) brukar jag hitta på små historier om folk som passerar förbi eller står och väntar vid samma hållplats som mig. Är man trött och utarbetad blir det mer en irritation som gradvis byggs upp när det gäller  folks vanor och ovanor vid en busshållplats. Ikväll tex när jag i vanlig ordning väntar på bussen så börjar jag irritera mig på en ung kille (pubertetsmonster)som ideligen spottar på marken runt omkring sig. Nu snackar vi inte en eller tre loskor utan en kaskad av spott i tid och otid som får mig att undra om han någon gång i en tidigare existens varit ett lamadjur..
För att roa mig tänkte jag att jag skulle räkna hur många gånger han spottar innan bussen kommer. Det var då jag insåg att jag nog gått lite för långt eller blivit lite för uttråkad. Innan jag hann börja räkna kom bussen. Save by the bell eller snarare the bus denna gången.

Kommentarer
Postat av: Sis Sissy Sisseroni

Bra rutet, Charliesmamma! Jag tycker Ni gjorde alldeles rätt i att irritera deg på den där ouppfostrade slyngeln. Ja, usch så obelevad ungdom det finns nuförtiden. Annat var det på vår tid.
Signatur: Besvärad tant, 37

Postat av: Little sis Sisseroni

Ja, dagens ungdom!*Fnyser och håller handväskan i ett krampaktigt tag*

2007-04-18 @ 23:53:35
URL: http://charliesmamma.blogg.se
Postat av: Charlotte

Tänk vad de kan hitta på ungdomarna!

Såg att du också diggar 9 1/2 månad (hos lusekoftan). Jag levde verkligen med den boken när min son kolikade som bäst. Kan den nästan utantill. Då har man inte heller ett liv.

Så när folk spottar vid min busshållplats roar jag mig helt enkelt med att komma ihåg hela boken =)

2007-04-20 @ 19:43:18
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Linda

Hej tjejen! Det var supertrevligt att träffa er förra helgen och grilla! :) Hoppas allt är bra i Götet. Själv har hjag typ nedräkning till sommarlovet. Den här tiden går så himla snabbt! Vore skoj om man kunde hitta på nåt allihopa i sommar, kanske en ny resa med tjejgänget eller nåt? *kram* Hälsa dina grabbar! ;)

2007-05-07 @ 12:48:33
URL: http://netsess.blogg.se
Postat av: Linda

svarar både här och i min egen blogg. Vet inte var du läser först :) Se till att uppdatera din blogg med. så kul att läsa det du skriver!

2007-07-04 @ 23:41:10
URL: http://netsess.blogg.se
Postat av: Linda

Ja, vi får se till att träffas nåt i sommar! Jag ska med all säkerhet upp till L-a en sväng igen, så då vore det ju kul att åka samtidigt ja :) Då kan vi göra massa grejer och kanske hälsa på Jess i Borlänge också. Jag kommer gärna ner och hälsa på i GBG med, finns ju mkt att göra där..göööööööööööööööööteborg! ;)
*kram*

2007-07-05 @ 10:24:08
URL: http://netsess.blogg.se
Postat av: Propp

Ja, jag har alldeles glömt av å blogga senaste tiden..Ska samla lite material å skriva av mig snart!

2007-07-06 @ 11:09:09
URL: http://charliesmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback